Lön – Beställa intyg

Vi tillhandahåller fyra olika intyg

Beställ ditt intyg här SOLTAK Kundservice Lön

Handläggningstiden är normalt fem arbetsdagar. Intyg som kräver mer administration kan ta längre tid.

  1. Arbetsgivarintyg
    Detta intyg ska du ha när du blir arbetslös och ska anmäla dig på arbetsförmedlingen eller när du står till arbetsmarknadens förfogande och behöver lämna in uppgift på de timmar du arbetat eller om du deltidsstämplar. Vi skickar ditt intyg digitalt till Arbetsgivarintyg.nu och du får ett mail eller sms från dem när ditt intyg är klart att signera.
  2. Inkomstuppgift till Försäkringskassan
    När du ska ändra din inkomstuppgift till försäkringskassan p g a ny lön, annan sysselsättningsgrad eller annan uppgift som påverkar din sjukpenningsgrundande inkomst. Du kan också ha fått en förfrågan från Försäkringskassan om specifika uppgifter. Uppgifterna lämnas till Försäkringskassan via deras webbportal digitalt.
  3. Tjänstgöringsintyg
    Intyget innehåller uppgifter om din/dina anställningar. Detta intyg ska du beställa om du ska söka annan tjänst eller om bank eller liknande vill ha uppgifter om din anställning.
    För dig som innehar en anställning så skickas intyget via ärendet du skapat i Kundservice.
    För dig som inte längre innehar en anställning skickas intyget till den adress där du är folkbokförd.
    (Tjänstgöringsbetyg – Behöver du ett tjänstgöringsbetyg med omdöme om yrkesskicklighet och hur du uppfattas kontaktar du din närmsta chef.)
  4. Övriga intyg
    Kan vara intyg om förlorad arbetsinkomst för olika uppdrag och/eller andra specifika förfrågningar. Beskriv så utförligt du kan i övrigt rutan vem som ska ha intyget och vad det behöver innehålla för uppgifter. Intyget skickas till den adress där du är folkbokförd.