Lön – Utbildningar
Välkommen till våra utbildningar i Självservice HR Lön och grundutbildning i Multi Access.
Vi vänder oss till dig som arbetar som chef, administratör, schemaplanerare eller annan roll i Självservice HR Lön.
Det behövs minst 3 deltagare för att utbildningen ska genomföras (max 10 deltagare). Vid samtliga utbildningar ska egen dator användas.
Alla utbildningar sker på plats hos oss på SOLTAK AB, Trollhättevägen 20 i Kungälv.
Vid förhinder ska avbokning ska göras senast 5 arbetsdagar innan utbildningen så att platsen kan erbjudas till någon annan.
Välj den utbildning som du bokat dig för – fyll i dina kontaktuppgifter och bocka i rutan Avboka och klicka på Skicka.
Avgift på 1 000 kr kommer att faktureras verksamheten vid utebliven avbokning.
Välkommen med frågor eller återkoppling från utbildning genom att maila: utbildning.lon@soltakab.se
Beställa utbildningar
Utöver våra ordinarie utbildningar i Självservice HR Lön och Multi Access som riktar sig till chefer och administratörer erbjuder vi även visningar/genomgångar för arbetsplatser, personalgrupper etc.
Som exempel – visning av rapportering i Pmobile på ett APT
Beställning görs av chef via ett ärende i SOLTAK Kundservice (Lön – Beställa Utbildning) med önskemål om målgrupp, innehåll, tidsåtgång och förslag på datum.
Aktuella utbildningar
*Utbildning i Anställningsguiden/Grundschema
Denna utbildning vänder sig till dig som är chef eller administratör. Här skapar vi grundscheman och nya månadsanställningar samt timanställningar i Anställningsguiden. Vilka anställningar ska skapas i Anställningsguiden och vad ska skickas in i ett ärende.
*Grundutbildning för chefer och administratörer i Självservice HR/Lön
Denna grundutbildning vänder sig till dig som är chef eller administratör. Här går vi igenom de viktigaste delarna för att komma igång i det dagliga arbetet.
Vi börjar med Startsidan i Självservice HR/Lön, skapar prenumerationer, meddelanden, attest avvikelser, delegation och kostnadskontrollen. Checklistor/manualer för chef och medarbetare. Hur fungerar Kundserviceportalen.
*Fortsättningsutbildning för chefer och administratörer i Självservice HR/Lön
Denna fortsättningsutbildning vänder sig till dig som chef/administratör. Vi går igenom menyn Mina Anställda – Personuppgifter, ändring av anställning, simulera semester/flex och komp. Flex menyn + QR rapporten flex. Attesterade poster – turbyten, hur man säkerställer dessa, deltidsfrånvaro + tillfälligt schema, orsaksförklaring för avvikande tjänstgöring och frånvaro, rapportering gällande timanställda, tidutvärdering och simulering av lön.
*Utbildning Scheman i Självservice HR/Lön
Denna grundutbildning vänder sig till dig som ska skapa och administrera scheman i Självservice HR/Lön (OBS! ej TimeCarePlanering).
Den första delen av utbildningen går vi igenom schema ID, skillnaden mellan grundscheman och tillfälligt schema, hur man skapar scheman, turlista, förutsättningar för standard scheman och hur man skickar in ärenden till SOLTAK Kundservice för schemaändringar.
Den återstående tiden vänder sig till dig som ska skapa jour- och/eller beredskapsscheman.
*Attest Time Care Pool – hantera poster i Självservice HR/Lön
Här går vi igenom hur man administrerar poster från Time Care Pool i Självservice HR/Lön. Skapa avvikande tjänstgöring, tillfälligt schema, frånvaro, ersättning för arbete utöver avtalad tid, timvikarie blir sjuk/vabbar – vad gäller och anställningstid (LAS) mellanliggande dagar.
*Grundutbildning Multi Access/Time Care Planering
Denna utbildning riktar sig till chefer och schemaplanerare i kommunerna.
Vi går igenom grunderna för Multi Access schemaläggningsverktyg. Vi skapar schemaperioder, bemanningskrav, vikrader, urval för filtrering, schemaläggning och rapportuttag.